Maddes hästhistoria :D

Hejhej!
Jag heter då Madeleine (kallas Madde)
Jag har ridit i ungefär 5 år nu och ska nu berätta om min hästhistoria,

Det började med det hela att jag helt plötsligt började gilla hästar, gick runt och tjatade och tjatade på mina föreldrar om att få börja rida. kommer inte ihåg hur gammal jag var men rätt liten iaf.
Sen när jag fyllde år så skulle jag gå på skattjakt i min systers rum.
Hittade då en planch med två hästar på.
Mamma sa att jag skulle gissa på vad det bettyde.
Vågade aldrig säga börja rida för jag trodde att det var fel.
Men sen sa jag det, o de var rätt! var överlycklig!
Sen när det väl började (kommer inte ihåg mina gammla ridlektioner) men minns iaf att jag fick Jolly Jumper.
En väldigt trygg första häst.
Alla ridlektioner började med att man fick skritta runt på fyrkantspåret med en ledare (=mamma)
Tyckte aldrig att det blev riktigt tråkigt utan njöt bara av "åkningen" för man kan ju inte säga att man red då :P
Sen efter ungefär två en termin fick jag börja rida själv.
Då blev det ju såklart ännu roligare!
 
Sen kom det till min första klubbtävling.
Fick hästen Jens på 30cm hoppning.
Snacka om nervös tjej på hästryggen.
KOm runt banan felfritt coh fick deplom.
Åren går och jag blir mer o mer modigare och bättre,
haha kommer ihåg min värsta avramling som jag gjort.
De va i nivå fyra och jag skulle galoppera på volten med en häst som heter Gibson.
Fattade galopp som vanligt men helt plötsligt välter vi!
jag flygger framåt väldigt långt som tur var och Gibson rullar runt, jag hade en jäkla tur att jag inte kom under honom, då vet man aldrig vad som kunnat hänt.
fick då shocken tillbaka efter ridlektonen var slut och började stor böla då.

Åren går ännu mer och jag har börjat hoppa högre och börjat göra mer avancerade grejer.
Nu har man hoppat som högst 85cm och en bana på 80cm.
Mitt mål är nu 1m sen 1.10 aa å högre.
Letar nu medryttarhäst, och samlar ihop till en system kamer.

De var nog allt för mig för idag :)
Undrar ni något är det bara att fråga på :)
Min favvo häst Sunny som jag har på förtränings gruppen på lördagar :)






De va lite från mig<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback