Provridning - Kahlua

Åkte till skyttorp idag, för att provrida en ponny vid namn Kahlua. Kom dit, pratade lite me ägarn och så tog vi in hästarna, hon hade nämligen oxå en liten shettis, Chess, så söt! Kahlua va jättesnäll att ta in, och borsta me. Stod och njöt! och vilken gosgumma hon va då, så himla mysig! sen hämtade vi sadel och träns, sadlade oc tränsade och gick ut, satt upp.

Red en upp en bit på vägen, sen in i skogen, hon va lite hispig i början, men ja, men vi kände ju inte varann.. men efter en stund lugnade hon sig och lyssnade jättefint. Sen travade jag lite oxå, Sofia (ägarn) gav lite tips, visade hur man fick ner henne i form, hjälpte mig lite och fick faktiskt ner henne lite i form, hon hade väldigt trevlig trav oxå måste jag säga! sen skrittade av, och gick in och gjorde iordnig hene och släppte ut dem. 

Va jättemysigt stall oxå, kommer verklign stortrivas! :)

Dock fick jag inga bilder, etfersom kameran krånglade, så ni får stå ut me en dålig mobilbild så länge! ;)



Lite om Kahlua:

Ras: New forest och welsh
Mankhöjd: Vet inte riktitgt, cponny iallafall.
Färg: Brun
f. 2008

//Alice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback